Cellulit – jak się go pozbyć?

Cellulit

Cellulit to zmora współczesnych kobiet. Obsesja na punkcie „pomarańczowej skórki” jest tym większa im bliżej lata i wakacyjnych wyjazdów. Chciałybyśmy się wtedy zaprezentować w bikini czy krótszej sukience, a tymczasem pojawił się, krepujący dla nas i niemiły dla oka, problem.

Skóra, głównie na pośladkach, udach i brzuchu, staje się nierówna, gąbczasta z mnóstwem grudek i zagłębień. Walka z cellulitem nie jest łatwa, ale można ją wygrać. Wymaga to od nas jednak dużo cierpliwości, czasu i wyrzeczeń.

Przyczyny powstawania cellulitu

Cellulit, czyli nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, to przypadłość typowo kobieca. Dotyczy około 80% pań, nie tylko tych o zbyt zaokrąglonych kształtach, ale również o szczupłej figurze. Największy wpływ na jego powstawanie mają hormony, dlatego też cellulit najczęściej atakuje w okresie dojrzewania, w ciąży i przed menopauzą, a także kobiety przyjmujące pigułki antykoncepcyjne. Nadmiar estrogenów sprzyja przyrostowi tkanki tłuszczowej i rozszerzaniu naczyń. Prowadzi to do obrzęków, co z kolei sprawia, że limfa nie może swobodnie krążyć i pomagać w usuwaniu toksyn, dlatego tworzy się cellulit.

Tworzeniu się cellulitu sprzyjają również:

  • nieprawidłowa dieta,
  • brak ruchu,
  • nadwaga,
  • chodzenie na wysokich obcasach i w ciasnych ubraniach,
  • gorące kąpiele,
  • stres.

Potrójna kuracja kluczem do sukcesu

Wprawdzie na rynku jest coraz więcej preparatów „na cellulit”, firmy kosmetyczne i farmaceutyczne prześcigają się w reklamowaniu kremów, balsamów i tabletek, ale nie łudźmy się – samo smarowanie ciała i łykanie suplementów nie wystarczy.

Trzeba jeszcze dużo się ruszać i zdrowo jeść. Kanapa, słone orzeszki czy słodycze, to najlepsi przyjaciele „pomarańczowej skórki” i nic nie pomogą kremy jeśli nie zmienimy stylu życia. Najlepsze efekty przynosi kompleksowa kuracja, czyli połączenie sportu i zdrowej diety z zabiegami kosmetycznymi.

Co jeść aby pozbyć się cellulitu?

Do jadłospisu trzeba wprowadzić więcej warzyw i owoców, bogatych głównie w witaminy A, C, E, (papryka, marchew, ogórek), ryby oraz bogate w białko chude mięsa i wędliny.

Z menu należy natomiast wykreślić słodycze, tłuszcze zwierzęce, dania przetworzone, czyli zupki z torebek i puszek oraz fast foody. Ważnym składnikiem diety są płyny. Najlepiej jeśli będą to niesłodzone soki, ziołowe herbatki i woda mineralna, których trzeba wypijać od 2 do 2,5 litra na dobę.

Cellulit nie lubi ruchu

Bardzo ważny jest również ruch, który usprawni krążenie krwi i limfy. Najlepiej jeśli nie będą to ćwiczenia siłowe, a np. aerobik, szybki marsz lub nordic walking (marsz z użyciem kijków). Bardzo dobrze działa pływanie i intensywna jazda na rowerze. Najważniejsze, by ćwiczenia były wykonywane systematycznie, co najmniej 2 – 3 razy w tygodniu.

Pomocne zabiegi na cellulit

  1. Masaże ciała – masaże modelujące, ujędrniające i podciśnieniowe rozbijają grudki komórek tłuszczowych i przyspieszają krążenie krwi. Wykonywane są ręczne, za pomocą baniek chińskich albo specjalnych aparatów z wykorzystaniem ultradźwięków lub lasera. Jedną z lepszych metod walki z cellulitem jest endermologia. Jest to masaż całego ciała specjalną głowicą wyposażoną w dwie ruchome rolki. Zabieg może być bolesny, ponieważ maszyna najpierw wsysa fałd skóry, a następnie mocno go masuje rozbijając tłuszcz. Skuteczna jest też elektrolipoza, która polega na rozbijaniu tkanki tłuszczowej prądem. Tego typu zabiegi są wykonywane w gabinetach odnowy biologicznej.
  2. Kremy, balsamy – stosując kremy i balsamy antycellulitowe, które zawierają składniki obkurczające naczynka krwionośne i wzmacniające skórę też możemy walczyć z cellulitem. Masaż z użyciem kremu trzeba wykonywać intensywnie przez co najmniej 2 – 3 minuty rano i wieczorem. Korzystne są również peelingi oraz okłady z błota z Morza Martwego, z alg i borowiny. Preparaty nakłada się na skórę, a następnie ciasno owija folią.
  3. Suplementy diety – walkę z „pomarańczową skórką” wspomagają suplementy diety dostępne w aptece zawierające kwas linolenowy CLA, który przyspiesza utratę tłuszczu oraz witaminy i aminokwasy.
  4. Naprzemienny prysznic – zimne i ciepłe prysznice bardzo dobrze wpływają na jędrność skóry.

Taka kompleksowa kuracja, prowadzona systematycznie, na pewno przyniesie pozytywne efekty. Skóra będzie wyglądała zdrowiej i młodziej. By taka pozostała na dłużej trzeba ją regularnie pielęgnować, nadal ćwiczyć, zdrowo jeść i co jakiś czas powtarzać specjalistyczne zabiegi.

Spis treści