Co jeść na trądzik

Co jeść na trądzik? Oto dieta polecana przy cerze z niedoskonałościami

Nie tylko kosmetyki, jakie stosujesz, ale też składniki, jakich dostarczasz wraz z pożywieniem, mają wpływ na kondycję skóry. To ważne zwłaszcza w przypadku cery trądzikowej, która na niewłaściwą dietę często reaguje nadmiernie przetłuszczającą się skórą czy wypryskami. Co jeść, żeby zmniejszyć ilość niedoskonałości? Zerknij do naszego poradnika.

Dieta a cera trądzikowa. Czy to, co jesz, wpływa na stan skóry?

Powodów trądziku może być sporo, począwszy od uwarunkowań genetycznych, przez problemy hormonalne. Wiele badań udowodniło, że na stan cery trądzikowej wpływają czynniki zewnętrzne – pielęgnacja, stres czy dieta. Ta ostatnia może przyczynić się nawet to wyeliminowania trądziku, warto więc poświęcić jej nieco więcej uwagi. Nadmierna produkcja sebum zapychającego pory i powodującej powstawanie wyprysków jest efektem procesu oczyszczania organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii. Ich ilość uzależniona jest bezpośrednio od sposobu odżywiania. Co więc jeść, żeby skóra była czysta i piękna?

Dieta na cerę trądzikową. Co warto włączyć do jadłospisu?

Zaplanowanie diety na trądzik nie należy do najłatwiejszych zadań – musisz samodzielnie sprawdzić, czy na przykład Twoja cera reaguje lepiej, jeśli wyeliminujesz z niej nabiał lub gluten. Po wykluczeniu danego składnika warto dać organizmowi czas na to, by się oczyścił. Jeśli narzekasz na zanieczyszczoną cerę, unikaj składników, które intensyfikują pracę gruczołów łojowych: soli, cukru, ostrych przypraw, produktów o wysokim indeksie glikemicznym.

Co jeść, mając trądzik? Chude mięso wiadomego pochodzenia, jaja, owoce morza i ryby. Warto sięgać po dobrej jakości, pełnoziarnisty chleb, grube kasze, orzechy, pestki i rośliny strączkowe. Zwracaj uwagę na zawartość cynku (wzmacnia skórę i wpływa pozytywnie na jej kondycję), witamin z grupy B (działają łagodząco na zmiany zapalne) oraz błonnika (pozwala oczyścić organizm z produktów przemiany materii). W przypadku trądziku konieczne jest picie dużej ilości wody, które też działa detoksykująco.

Suplementacja przy skórze trądzikowej. Jakie środki się sprawdzą?

Chociaż zawsze kluczowe jest odpowiednio komponowanie posiłków, warto wprowadzić również suplementację, która zrekompensuje ewentualne braki składników odżywczych w diecie. Zwróć uwagę na skład i jakość dostępnych na rynku produktów. Najlepsze są starannie przygotowane z myślą o trądziku suplementy na skórę z witaminą C, witaminami z grupy B, cynkiem, ekstraktem z buraka oraz pre- i probiotykami, które usprawnią pracę jelit. Zwróć uwagę na przykład na dermosuplementy Carein, które zawierają nie tylko powyższe składniki, ale też błonnik akacjowy, kwas foliowy czy ekstrakt z pestek winogron, który wspiera walkę z bakteriami w organizmie.

Jak widzisz, odpowiednia dieta jest ważna, jeśli chcesz zadbać o swoją trądzikową cerę. Wiesz już, co powinno znaleźć się w Twojej diecie i na jaką suplementację postawić. Nie pozostaje nic innego, jak zwrócenie uwagi na jadłospis!

Nastepny artykuł

Ważne

ZAINTERESUJE CIĘ

Górne drogi oddechowe, czyli nos, zatoki, gardło i krtań nieustannie mają kontakt z czynnikami drażniącymi, które docierają do nich ze środowiska zewnętrznego. Stanowią one